Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

Alvás és fogyás kapcsolat

  • Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!
  • Esti stresszoldás, pihentető alvás, éjszakai testsúlykontroll A rossz minőségű alvás elhízáshoz vezethet és szabotálhatja a diétádat is.
  • Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta.
  • Nincs fogyás alvás nélkül! - Alakorvoslás Blog
  • Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! - blog, Gyerünk, anyukám | Gyerünk, anyukám!
  • Eddie hosszú fogyás

Farkas Kitti Lassan elbúcsúzhatunk a nyártól, itt van az ősz, a szabadságolások után újra kezdődik a pörgés a munkahelyünkön, vinnünk kell a gyereket az iskolába. Korábban kelünk, kevesebbet alszunk, ami pedig kihat, nem pusztán a közérzetünkre, hanem a testünk működésére is.

alvás és fogyás kapcsolat

Mivel a szeptember a fogyókúrák kezdésének szezonja, fontos tudnunk, hogy az alvás és az anyagcsere között szoros kapcsolat van. Ha nem alszunk eleget, nem fogunk fogyni.

Ebben a posztban elmagyarázom, alvás és fogyás kapcsolat. Személyes példámból kiindulva: a kórházi ügyelet miatt mindig kimarad egy éjszakai alvás, ilyenkor másnap másfél kilóval többet mutat a mérleg. A nadrágom nehéz begombolni, a lábam bedagad, a hasam felpuffad.

Így segíti a fogyást az elegendő alvás

Azért, mert alvás hiányában a szervezetem nem tudta azokat a nyugalmi állapothoz kötött feladatokat elvégezni, amelyek az anyagcserém megfelelő működését biztosítják. De hát mi történik éjszaka a testünkben? A szervezetünkben bizonyos hormonok felszabadulása és a glükoz-anyagcsere egyes folyamatai igazodnak az alvás-ébrenlét fázisainkhoz.

Normál esetben éjszaka például nő a sejtjeink inzulinérzékenysége, ha viszont nem pihenünk eleget, akkor csökken az inzulinszenzitivitás.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje.

Számos kutatás igazolta, hogy az alváshiány és az inzulinrezisztencia összefügg. A 6 óránál kevesebb alvás hosszabb távon jelentősen növeli az elhízás, a prediabétesz, a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Bizonyított, hogy nő az éhségérzetünk, ha nem alszunk eleget, és az is, hogy kialvatlanság esetén többet fogyasztunk magas szénhidráttartalmú ételekből, mert jobban kívánjuk azokat.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

Sőt, kísérletekkel kimutatták, hogy nem csak az alvás mennyisége, hanem a minősége is számít. Az éjszakai mélyalvás szakasz NREM rendszeres elmaradása, azaz rossz minőségű alvás esetén kóros irányba tolódhat el szénhidrát-anyagcserénk.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

A folyamat élettani háttere az, hogy az alvás és az éhségközpont szabályozása között szoros összefüggés áll fenn. Kimutatták, hogy ha kevesebbet alszunk mint ami szükséges lenne, akkor a jóllakottságot jelző hormon, a leptin vérszintje jelentősen lecsökken, az étvágyserkentő hormon, a ghrelin vérszintje pedig jelentősen növekszik.

A pihenés és a testsúly kapcsolatáról

Ezekben az alvás idején zajló anyagcsere folyamatokban fontos szereplő a máj. Ennek a szervnek egyik feladata ugyanis az, hogy megóvja a testet a hipoglikémiától, azaz kb.

Ha napközben ez a szénhidrátraktár egyébként van ilyen az izomban is kiürül, a szervezet éjszaka tölti fel újra. A fogyás szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy miből tölti fel!

alvás és fogyás kapcsolat

Ha este sok szénhidrátot eszünk, akkor a májba ez fog bekerülni az éjszaka során. Ha viszont este nem eszünk sok szénhidrátot, akkor a raktár feltöltése a zsírból történik, mert a alvás és fogyás kapcsolat van ideje a zsírbontásra.

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

A zsírból fogyás feltétele tehát az, hogy: ne együnk túl sok szénhidrátot, de enni kell és a legtöbbet ebédre, majd este már ne. Tudsz zsírt égetni 2 héten belül nem vicc: a szénhidrátraktárak zsírból történő feltöltése esetén tényleg fogyhatunk alvás közben.

alvás és fogyás kapcsolat

Persze, önmagában az alvástól nem fogunk lefogyni, de a legkevesebb, amit kijelenthetünk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül nincs sikeres fogyókúra. Így tehát ősz ide vagy oda, aludjatok eleget! Az Alakorvoslás Program dr.

Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! Édesanyaként, főleg amíg még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás. A babák és a kisgyerekek sokszor felébrednek éjszaka és ilyenkor ébresztik az anyukájukat is.

Farkas Kitti saját fejlesztésű súlycsökkentő programja. Tudj meg róla többet: www.