Keresés a playeren

Fogyókúra csúszik. Zsírégető fogyókúra tabletta

-10 kg 6 hét alatt - Diéta

Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre? Összefoglaljuk, mi mindenről kell tudnod ahhoz, hogy a 4 napos zsírégető edzésterv fogyókúrád sikeres legyen.

Van-e értelme a hiánydiétáknak, és segít-e rajtad, ha tucatjával csinálod a felüléseket?

A benne szereplő információk elavultak lehetnek. A fogyás még mindig óriási üzlet, sosem múló trend, de hiába űzi szinten mindenki, mégis rengeteg hibát elkövetünk. Nem találtuk fel a meleg vizet, csak összeszedtünk pár tévhitet és van néhány tanácsunk. Fogyni csak ésszel és türelemmel lehet.

Megfogadtad, hogy az új évben kockahasad és gazellacombod lesz, és már gondoskodtál is az első havibérletről a közeli fitneszterembe? Elhatároztad a kitartó, többé-kevésbé drasztikus fogyókúrát? Vannak még így ezzel pár millióan a Földön, de van a tervben néhány buktató.

Jellemzően több jön vissza

Az egyik legnépszerűbb fogadalom az új évben a kocka- avagy lapos has. Érdekes módon az ezt megcélzók alapvetően két csoportra oszthatók. Az egyik téves megközelítés: fogyókúrázom, és lapos hasam lesz A sikeres fogyókúra alapja igen egyszerű matematika. Miközben élünk, járunk-kelünk, sportolunk, a szervezetünk energiát használ fel. Ha ugyanannyi mennyiségű energiát viszünk be étkezéssel, mint amennyit felhasználunk, akkor a testtömegünk alapvetően nem változik.

Ha többet viszünk be, hízunk.

További cikkeink a témában

Ha kevesebbet viszünk be, akkor fogyunk. Illetve bizonyos mértékben árnyalja még ezt a képet a testösszetételünk aki izmosan hatvan kiló, annak a szervezete több energiát használ fel, mint egy átlagos testalkatú hatvankilósés befolyásolhatja az aktivitási szintünk mennyire gyakran mozgunk és mit, mennyire érvényesül az alapanyagcserénkben az edzések utánégető hatása.

Az alapanyagcsere csupán szervezetünk zavartalan működésének bázisa, ezenfelül energiát igényelnek a mindennapi tevékenységeink: értelemszerűen egy ülőmunkásnak a munkából adódó energiaigénye csekély, míg egy állandóan mozgásban levő emberé, vagy éppen kemény fizikai fogyókúra csúszik jóval nagyobb.

A fentieket manapság már könnyebb kiszámolni, mint valaha: a legtöbb okosóra, okoskarkötő kikalkulálja nekünk ezeket az értékeket, persze tegyük hozzá, a számítási metódusok pontossága nagyban függ az eszköz minőségétől.

Ettől (nem) lesz sikeres a fogyókúrád

Az egyenlet másik oldala a táplálkozással bevitt energia mennyisége. Tehát elviekben, ha napi szinten kevesebb kilokalóriát viszünk be, mint amennyi a fentiek teljes és összes energiaigénye, akkor a szervezetünk mozgósítja az energiatartalékait — ez lenne a vágyott fogyás.

  • 45 napos fogyás eredményei
  • Még a legnagyobb önuralmú diétázóval is előfordulhat, hogy néha bűnözik.
  • Átutalásos Fizetési mód Ha átutalással szeretnéd kiegyenlíteni a csomag árát, akkor ezt a fizetési módot neked találták ki.
  • Noha sok helyen olvashatsz csodatévő villámdiétákról, melyek egy-két hét alatt öt-tíz kilót képesek levarázsolni rólad, ezeknek mégsem érdemes bedőlni.

Szinte pofonegyszerűnek hangzik, azonban a megvalósítás buktatókkal van teli: és ezt mindenki, akinek volt már sikertelen fogyókúrája, bátran aláírja. Mi mindenen csúszik el legtöbbször a fogyókúra? Számítási fogyókúra csúszik Okoskütyük ide, tápértéktáblázatok oda, hajlamosak vagyunk a testmozgásunkat túl- míg a bevitt táplálkozási értéket alulbecsülni.

fogyókúra csúszik

Ha hét elején hősiesen ellenállunk a kísértésnek, a hét második felében szinte biztosan úgy fogjuk érezni, hogy belefér még egy kis plusznassolás — és máris valószínűleg épp csak egálra jövünk ki. De ha konkrétan látjuk a számokat, nem érhet bennünket váratlanul, hogy miért nem mozdul a mérleg.

A testmozgás energiafelhasználását lekövetni sem egyszerű: a kardiomozgások esetében egy jó pulzusmérő funkcióval rendelkező eszköz sokat segíthet, ám az anaerob mozgásoké már jóval problémásabb.

Útmutató, hogy a diétát karcsú lábakhoz és fenékhez gyorsan hozza

Ezeknél egyrészt a szívfrekvencia nem releváns kiindulópont a számításhoz, másrészt az úgynevezett utánégetést, azaz az edzést követő megemelkedett energiafelhasználást pontosan mérni még nehezebb. Végül, de nem utolsósorban arról se feledkezzünk meg, hogy amint egyre edzettebbek és ügyesebbek vagyunk, a testünk annál hatékonyabban viszi véghez az adott tevékenységet, azaz ha mindig ugyanazt a mozgást ismételjük, intenzitásváltoztatás vagy újabb kihívások nélkül, akkor egy idő után jóval kevesebb energiát használ fel erre a szervezetünk.

fogyókúra csúszik

Az étrend fogyókúra csúszik vagy hiányosságai Fogyókúra csúszik a drasztikus hiánydiéták az első biztató jelek után stagnálást, vagy éppen gyarapodást fognak eredményezni. A szervezetünk ugyanis nem az energialeadásra van optimalizálva, hanem a létfenntartásra: ha túl sokat megvonunk tőle, elkezd raktározni. Ezért minden számításnál alapvetés, hogy a napi megcélzott energiabevitelt ne vigyük a BMR-érték alá: igen, ez azt is fogja jelenteni, hogy ha deficitet szeretnénk produkálni, meg kell mozdulnunk.

Mondjuk, miért csúszik vakvágányra a fogyásod, de sínre is állítunk

Persze még mozgással karöltve sem mindegy, hogy mit és mikor eszünk: ha edzés előtt feltöltjük a szénhidrátraktárainkat, akkor a szervezetünk ezeket üríti, mivel ezek gyors energiaforrások, és nem nyúl a tartalékolt zsírraktárakhoz. Mindezek mellett még a mérlegnek sem hihetünk, hiszen ha kevesebb kilót is mutat kezdetben, az nem feltétlenül a zsírból fog elfogyni.

Az is igaz, hogy a testünk bizonyos területein könnyebb a zsírok felhalmozódása. Ezek a részek általában a lábak, különösen a combok, és a fenék, amelyek szintén a két olyan terület, ahol a narancshéj és a cellulit sokkal láthatóbb.

Egyrészt ha elkezdünk egy tudatos étrendet, és abban megfelelő folyadékbevitelt alkalmazunk, akkor a szervezetünk elenged egy jó adag vizet, amit tartalékolt a korábbi elégtelen folyadékbevitel eredményeképp — ettől is fogyókúra csúszik mutat a mérleg.

Másrészt ha színtisztán zsírból szeretnénk fogyni 1 kilogrammot, akkor ahhoz körülbelül kcal energiadeficitet kellene produkálnunk, akár diétával, akár rendszeres mozgással.

Ugyanis az energiaháztartásunk globális folyamat, és egyénenként változó, hogy mely testrészünkre hízunk és honnan fogyunk.

fogyókúra csúszik

Mindenesetre nem érdemes pusztán a fogyókúrára hagyatkozni, hiszen testmozgás nélkül nemcsak a kalóriadeficit csekélyebb, de a fogyás sem mindig a jó értelemben látványos. Ha ledobunk pár felesleges kilót, és lóg a bőrünk, valamint semmiféle szépen ívelt izom nem bukkan elő a zsírpárnák alól, az elég hervasztó látvány tud lenni.

Fiziológiai és pszichés okok

A másik tévedés: majd hasizmozom sokat, és lapos hasam lesz Vagy: bevállalok egy januári guggolásos kihívást, és gazellacombom lesz. A fentiek alapján talán már könnyebb belátni, hogy a zsírraktáraink bontása nem is olyan egyszerű folyamat, és leginkább semmi köze nincs ahhoz, hogy mely kiszemelt izomcsoportunkat erősítjük elsődlegesen.

Azaz egyszer s mindenkorra el kellene felejteni azt a mítoszt, hogy létezik lokális zsírégetés! Az edzésünk összességében energiát használ fel, de hogy pontosan mennyit, hogy annak a fogyókúra csúszik a zsír lesz-e vagy a bevitt szénhidrát, és hogyha sikerül is a zsírraktárat felszámolnunk, fogyókúra csúszik honnan indul meg lefelé, nos, ez igencsak soktényezős történet.

Fogyni vágyók figyelem! Idd ezt és csak úgy csúsznak le rólad a kilók...

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne igyekezzünk jól funkcionáló izmokat építeni és szép izomtónust alakítani magunkon. Az izomzatunk nem csupán esztétikai kérdés, de egészségünk és jó közérzetünk is múlik rajta.

Mi a fentiekből a nagy tanulság? Az új év kezdetének apropóján kihasználhatjuk a friss lendületet, és tehetünk fogadalmakat, de érdemesebb a rohamdiéta és a sebtében bevállalt fitneszbérlet vagy az újévi fitneszkihívások helyett egy lassabb, de tartósabb életmódváltásra berendezkedni az új évben.

A tudatos, egészséges, megfelelően kiszámított étkezés és a sokoldalú, rendszeres, örömteli mozgás együttesen hozza meg gyümölcsét. Oszd meg másokkal is!

A csokoládé is beépíthető egy sikeres diétába Origo A nagy lendülettel elkezdett diétából azonban gyorsan lehet frusztráció, sőt, a kiinduláshoz képest több is jöhet fel.