Lehetséges ellenjavallatok

Fogyni bizonyos időkeretben, Feliratkozás hírlevélre

Rudolf Dániel A 3 leghíresebb szovjet szexbotrány Egyre népszerűbbek azok a fogyókúrás módszerek, amelyekkel bizonyos ideig megtartóztatja magét az ember az evésben, majd utána bepótolja a kimaradt kalóriákat.

Fogyhatsz is vele, ha okosan csinálod! Kipróbáltam az időszakos böjtölést!

Bemutatjuk a legismertebb módszereket. Böjtölhetsz órákig, de akár napokig is Az időszakos böjt intermittent fasting — IF egyszerű és hatékony módszer, nem véletlenül tartozik a legdivatosabb diéták közé manapság. Lényege, hogy a nap bizonyos szakában egyáltalán nem eszik az ember, majd ezt követően, egy bizonyos időkereten belül megkötések nélkül pótolja az összes napi kalóriát.

fogyni bizonyos időkeretben mi segít fellendíteni a fogyást

A böjtölés által a szervezetben beindul a ketózis, vagyis a test az elraktározott zsírt kezdi elégetni, hogy energiát nyerjen, ez segíti a fogyást. Anyagcsere szempontjából a legideálisabb a délelőtt 10 és délután 6 közötti evési időszak, fogyni bizonyos időkeretben a szabályok nem ennyire ridegek.

Nyugodtan kísérletezhetsz és beállíthatod a számodra ideális napirendet. A férfiaknak hosszabb böjtre van szükségük a ketózis beindításához, nőknél 16 óra helyett a 14 óra koplalás is működik.

Hatékony könnyű fogyókúra

Kutatások bizonyítottákhogy az időszakos böjt javítja a szív- és érrendszer egészségét, viszont növelheti az emésztési rendellenességek és a cukorbetegség kockázatát.

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint biztonságos az ADF-diéta, hatásait pedig a kalóriamegvonáshoz hasonlította.

fogyni bizonyos időkeretben fogyás szorongás miatt

A módszer rendkívül hatásosnak bizonyult még a legmakacsabb, hastáji zsír eltüntetésében is, a hatás pedig hosszú távon, még 24 héttel a diétát követően is megmaradt, egyetlen probléma van vele: növelheti az emésztési rendellenességek kockázatát.

A módszer hívei szerint kisebb a kísértés, ha tényleg egyáltalán nem esznek egy teljes napon át, mint ha kevesetde falatozgatnak.

Időszakos böjt: mire figyelj, ha ezzel a módszerrel akarsz fogyni sport mellett?

Kalóriamegvonás és böjtutánzás Ha igazán kitartó vagy, illetve az orvosod is engedélyezi, akkor több napon keresztül is böjtölhetsz. Egy kutatás — amelyben a többnapos böjtölés hatásait vizsgálták egerek és emberi résztvevők esetében, akik három napon keresztül kalóriánál kevesebbet vittek be a szervezetükbe — úgy találta, hogy ez segíti az új fehérvérsejtek képződését. Kevésbé szigorú, de hasonlóan eredményes módszer a kalóriamegvonás caloric restriction — CRaminek az egyik legnépszerűbb változata az es diéta.

  • Szeretnél fogyni, de tartasz attól, hogy a futás tönkreteszi az ízületeidet?
  • Szöveg: Csaba Orsolya

Vagyis a hét öt napján a szokásos módon étkezik az ember, a maradék kettőben viszont — amik nem egymás után következnek — nem fogyaszt többet napi kalóriánál. A böjtöt utánzó étrend fasting-mimicking diet — FMD azoknak való, akik képtelenek huzamosabb időn keresztül megállni evés nélkül.

Ennek a módszernek fogyni bizonyos időkeretben lényege, hogy elhiteted a szervezeteddel a böjtölést, miközben továbbra is eszel, de a szokásosnál jóval kevesebb kalóriát.

fogyni bizonyos időkeretben fogyás telefon háttér

Ideális például az a diéta, amelynek során öt napon keresztül alacsony szénhidrát- és fehérjetartalmú, de zsírokban gazdag ételeket eszel, illetve a normális kalóriabeviteled kb.

Egy es kutatás szerint az FMD-diéta csökkentette a rák, a diabétesz, a szívbetegség és más bajok kockázatát azoknál az alanyoknál, akik három hónapon keresztül havi öt napon át követték a fentebb leírt étrendet.

Amennyiben az evést minden nap csak egy bizonyos időszakra korlátozzuk, a módszer sokaknak segíthet néhány plusz kiló lefaragásában. Erről egy kisméretű tanulmány számolt be, amely azt is kiemelte: az étkezés 6 órára történő korlátozása ugyanúgy működhet, mint egy szigorúbb, 4 órás időkeret. A kutatók egy 8 hetes vizsgálat során állapították meg, hogy a két, korlátozott időtartamú étrend bármelyike hozzájárult az elhízott emberek esetében néhány kiló leadásához: megszabadultak kezdő testtömegük nagyjából 3 százalékától. S bár ez az étrend korábban divatossá vált, úgy tűnt, a régi módszerrel hatékony: csökkenti az emberek napi kalóriabevitelét. Az időkorlátozással történő étkezés az időszakos böjt egyik formájának tekinthető — mondta Krista Varady, tanulmányban résztvevő kutató, a Chicago-i Egyetem táplálkozástudomány-professzora.

Az egyik legismertebb FMD-étrend a ketogén diéta. Oszd meg másokkal is!