Fontos a matek

Kezdő futás fogyás

Írta: Gergelyfi Róbert Persze, hiszen ez a kardió edzés mindenki számára elérhető és megvalósítható formája, nem igényel különleges eszközöket, csak két lábat és egy utat vagy futópályát, na meg persze egy nagy adag elhatározást és kitartást.

Futás edzésterv fogyáshoz

Futás edzésterv fogyáshoz Aki alkatilag genetikailag meghatározott adatok alapján is alkalmas rá, lehet fogyni a futással hatásairól már ítunk korábban. Ez bárki számára reálisan elérhető lehetőség. Ugyanakkor akin jelentős a kezdő futás fogyás, ne ezzel a mozgásformával kezdje.

Azért nem javasolt, mert szívét, izületeit túlterheli, és így a futás hatása a combra a remélt eredménytől elmarad. Az pedig, hogy a futással mennyit lehet fogyni, alkatilag szintén eltérő.

Sok más ok miatt is javasoljuk, hogy az alkatilag legideálisabb távok meghatározásához, a zsírégető futás pulzus zónájának egyéni meghatározásához vegyék igénybe terhelés-élettani vizsgálatunkat, de legalább a sportantropometriai vizsgálatot.

Végezz erősítő edzéseket

A futás fogyásra való hatása csak így érhető el egyénileg. Fontos ez, mert mindannyian különbözőek vagyunk.

cla mint zsírégető

Elsődlegesen az eszközmentesség és a kötetlenség szól a futás mellett, hiszen nem kell aerobic órarendekhez igazodni vagy a spinninghez időrendet kalkulálni, elég csak felkapni a futócipőnket amikor ráérünk, és lefutni a közeli parkba pár körre. Emellett nem kell drága fitness bérletért fizetnünk hacsak nem preferáljuk a futópadot és a benti környezetetés a helyes légzéssel még a friss levegőt is élvezhetjük a futással fogyás közben!

mivel lehet fogyni

Mit együnk, ha futással szeretnénk fogyni? A leghatásosabb, ha a futás mellett szigorú diétát követünk, ennek lehet súlycsökkenés végzett punna formája, manapság elterjedt például a paleo- vagy a vércsoportdiéta, de a kalóriaszámolás is hatékony és megbízható módszer.

A legbiztosabb, ha felkeresünk egy táplálkozási tanácsadótaki segít az edzésterv és étrend kialakításában.

Papaya enzim segíthet a fogyásban

Ha viszont mindenképpen magunk szeretnénk ezt megtenni, akkor előtte érdemes mélyen beleásni magunkat a témába. Szervezetünknek tápanyagra van szüksége, ez jöhet különböző forrásokból: zsírok, cukrok, szénhidrátok stb.

Fogyás kezdőknek futás

Ha a fogyást futással szeretnénk elérni, akkor figyelni kell ezek eloszlására, hiszen akkor lesz a kezdő futás fogyás eredményes, ha megfelelő mértékben visszük be a különböző típusú tápanyagokat. Emellett nagyon fontos a folyadékbevitel: 20 kg-onként 1 liter víz naponta, de a több még jobb!

hiv pozitív fogyás

Íme egy kis segítség az étrendhez: Hogyan a leghatásosabb a fogyás futással? Íme néhány pont, amelyet érdemes figyelembe venni az edzésterv kialakításánál: Nem szabad túl sokat edzeni — mindenki gyorsan szeretne lefogyni, ám szervezetünk nem egy gép, szüksége van pihenésre bizonyos időközönként, ezért heti minimum 2 pihenőnap beiktatása erősen ajánlott.

Próbáljunk ki más mozgásformákat is a futás mellett — az erősítő edzés is nagyon hatásos módszer a fogyás során, főleg, ha az izmosodás is cél, ezért érdemes beiktatni heti erősítő edzést is a sok kardió mellé.

KalóriaBázis Fórum

A futáson belül is célszerű kipróbálni és alkalmazni több formát: lassú, hosszútávú kocogás, sprint, váltakozó intenzitású futás intervallum edzés — ezek mind máshogy hatnak szervezetünkre. Sportolás előtt mindig együnk, de ne közvetlenül előtte, és ne sokat. Érdemes a fehérjebevitelre külön figyelni, ez az egyik legfontosabb tápanyagforrás. Ha nem tudunk elegendő fehérjéhez jutni természetes forrásokból, akkor különböző típusú fehérjeporok állnak rendelkezésünkre, melyek direkt sportolóknak lettek kitalálva.

A sportolni vágyóknak ajánlott cikk, amely segítség lehet a kezdetekben: Kropkó Péter — A kezdő futók huszonkettes csapdája.