A nagy alapigazság

Mo ugrál fogyás

Kapcsolat Ugráló kilók kontra sikeres fogyókúra — 2. Mert sajnos még mindig olyan idejétmúlt ajánlások, dietetikusok- orvosok által ajánlott módszerek keringenek a mindennapokban és a médiában, amelyekről már régen bebizonyosodott, hogy a legtöbb esetben nem hatásosak!

Tumblr Van egy olyan edzésterv, amivel mindenki könnyedén fogyhat. Az ugrókötéllel való ugrálás a gyerekek számára valódi móka, a felnőttek számára pedig egy hatásos fogyókúrás gyakorlat. Mivel az ugrálással a test minden részét megmozgatjuk, ezért edzőteremben is használják az ugrókötelet, mert ha helyesen alkalmazzuk, rövid idő alatt jó eredményeket érhetünk el vele. Megmutatjuk, mitől olyan hatékony ez az edzés és egy edzéstervet is mutatunk, amit már ma el is kezdhetsz!

Régen és ma… Az élet bármely területén, az igazi, tiszta, hiteles tudás csak nagyon lassan szivárog be a hétköznapokba. Így volt ez több évszázada, és így van ez ma is. Gondoljunk csak arra, milyen sokáig hitték, hogy a Föld korong alakú, hiába voltak már akkor bizonyítékok arra, hogy gömb a formája. Ugyanígy, nagyon sokáig hittek a geocentrikus világképben a Föld a világmindenség központja, így körülötte kering az összes többi égitest.

Amikor akkori tudósok Kopernikusz, majd Galilei közzétették a heliocentrikus világképet mely szerint a bolygók a Nap körül keringenek, nem a Föld körülbizony nagyon sok gondjuk adódott az inkvizícióval könyvek betiltása, házi őrizet.

És ha kicsit előreszaladunk az időben: gondoljunk Louis Pasteur-re Tény, hogy nagyon sokat köszönhetünk a felfedezéseinek, de az akkor ellenségnek kikiáltott baktériumokat mind egy kalap alá vette. Onnantól kezdve nagyon hosszú évtizedekig nem is akartak tudni arról, hogy léteznek hasznos baktériumok is, akik a segítőink, és nélkülük egészség sem létezik. Akkor kezdődött az ipari szintű pasztörizálás, ami az élő ételekből halott ételek tömegeit gyártotta és valljuk be, az élelmiszeripar a mai napig ezt is teszi.

Habár ma már nagyon jól tudjuk, hogy nem minden baktérium káros, nem lehet azt mondani, hogy ez a tudás széles tömegekben elterjedt.

Fogyás ugrálókötéllel?

A mai napig lassan reagál a társadalom az új tudásra. Tetézve azzal, hogy ma már az olyan módszerek, az olyan tudás, ami nagyipari érdekeket sért, még jobban támadott, még kevésbé tud elterjedni a mindennapokban.

mo ugrál fogyás

Ha csak egy dolgot vennél figyelembe az egész írásból, kérlek most figyelj nagyon. Minden lényeges, hasznos egy fogyókúra kapcsán, amit itt a továbbiakban olvashatsz.

De már a legelején nem győzöm eléggé hangsúlyozni: ha valóban tartós fogyást, stabil testsúlyt szeretnél elérni, a legfontosabb az, hogy elérj egy stabil, alacsony inzulinszintet! A hízás hormonja ugyanis az inzulin. Ha magas, akkor hízunk, ha alacsony, akkor fogyunk — ez tényleg így működik. Az emberi szervezet nem egy kaotikus rendszer — minden a legkomplexebb szabályozás szerint történik, nem pedig véletlenszerűen.

Minden egyes folyamat mögött a hormonális jelzőrendszer áll. Az elfogyasztott kalóriák felhasználását is a hormonok kontrollálják, és ezek közül a legfontosabb hormon az inzulin. Az inzulin egy zsírraktározó hormon.

És mielőtt kiátkoznánk a világból, ne tegyük — ugyanis ez is a feladata! Amikor eszünk, megemelkedik az inzulinszint, ami jelzi a szervezetnek, hogy tároljon valamennyi energiát. Amikor nem eszünk, akkor lecsökken az inzulinszint, jelezve a szervezetnek, hogy égesse el a tartalékolt energiát. Ha az inzulinszint a szokásosnál magasabb, akkor az azt üzeni a szervezetnek, hogy többet tartalékoljon testzsír formájában!

Az elhízás fő oka tehát az állandó magas inzulinszint! Ha ezt megértjük, hogy az elhízás sok esetben egy hormonális egyensúlytalanság, és nem csak a bevitt kalória mennyiség okozza, már jó úton járunk. A csak kalóriacsökkentésre és mozgásra épített diéták általában teljes kudarccal járnak hosszú távon. Mit kell tehát tennünk a siker érdekében? Le kell csökkenteni az inzulin szintünket! A hosszú távon mo ugrál fogyás ideális testsúly kulcsa az inzulin kontrollálása!

Inzulin kontroll És ahhoz, hogy lecsökkentsük az inzulinszintet, tudni kell, hogy mi okozza a megnövekedését: Túl sok olyan ételt eszünk, ami stimulálja az inzulintermelést — ezek a finomított szénhidrátok és keményítők. Az, hogy mit eszünk, nagymértékben meghatározza, hogy mennyire ugrik fel az inzulinszintünk.

Túl gyakran eszünk ezekből az ételekből.

Ugráló kilók kontra sikeres fogyókúra – 2.rész: Biztos alapok

Hogy mikor, milyen gyakran eszünk, az meghatározza, hogy mennyire hosszantartó a magas inzulinszint. Ez a két legfontosabb dolog, mo ugrál fogyás hosszú távú stabilitást szeretnénk elérni az inzulinszintünkben, és ezáltal a testsúlyunkban.

És ez pont az a két téma, amelyekkel kapcsolatban teljesen ellentétes, hibás információkat találunk mindenhol! Lássuk hát az igazságot!

mo ugrál fogyás

Zsírok kontra szénhidrátok Szüleink még talán tudták, hogy mi az, ami hizlal: a kenyér, tészta, rizs, kukorica. És bizony igazuk volt. Mert igen, a szénhidrátok tesznek bennünket kövérré, hiszen ezek azok az élelmiszerek, amelyek kiugróan megemelik az inzulin szintünket!

Kapcsolat Ugráló kilók kontra sikeres fogyókúra — 1. A természettel összhangban lévő emberben is benne van ilyenkor a tisztítás, tisztulás utáni vágy, hiszen a tavasz a böjt, a méregtelenítés időszaka is erről itt olvashatsz részletesebben.

És ehhez képest mit hallunk még ma is sokszor? Mit akarnak eladni nekünk az egészség és a karcsúság szlogenjével? Zsírmentes ételeket! Mert a zsírt a mai napig ellenségnek tekintik, amitől elhízunk, betegek leszünk… Holott ez a teória régen megdőlt! A legtöbb ember nem a kalóriáktól hízik persze azért normális keretek között tartva, de nem állandóan számolgatva! És ez alatt értsd a teljes kiőrlésű gabonákat is, melyek ugyanúgy szénhidrátok nagyrészt például a teljes kiőrlésű búzaliszt grammja 50 gramm szénhidrátot tartalmaz.

Egy hónap alatt 5 kiló mínusz – a 20 legjobb módszer

A legtöbb dietetikus ajánlásában, akik fogyókúrás étrendet állítanak össze, a mai napig szerepelnek a szénhidrátok, nem kevés mennyiségben! És mit ajánlottak a szakemberek évtizedeken keresztül?

Hogy ne egyél mo ugrál fogyás, sőt száműzd az étkezésedből, ha fogyni akarsz: egyél főtt krumplit de felejtsd el hozzá a vajat, egyél teljes kiőrlésű tésztát de felejtsd el az olívaolajat vagy a szószokat… Ez az egyik legnagyobb tévhit — hogy kerüld a zsírokat és egyél zsírcsökkentett, teljes kiőrlésű szénhidrátokat.

Szerencsére erről, és a paleolit étrendről amellyel szintén csodásan lehet fogynima már azért sokat lehet olvasni.

mo ugrál fogyás

Ajánlom minden kedves fogyókúrázónak, fogyni vágyónak, és testsúlyát megtartani kívánónak, hogy nyugodtan olvassanak ezekről az étrendekről, mert bizonyítottan ez az az irány, amivel a testsúlykontroll megvalósítható. Nagyon röviden összefoglalva: Egyél nyugodtan több zsírt és fehérjét, de mellőzd a szénhidrátokat — és úgy fogsz fogyni, hogy még a kalóriákat sem kell számolgatnod! Ez ugyanúgy nem csak testsúly csökkenést eredményez, de nagyon egészséges is! Javaslom, hogy még akkor is iktassatok étrendetekbe néhány vegán — ketogén napot, ha nincs gond a testsúlyotokkal.

Ugrálhat, hogy lefogy

Higgyétek el, a szervezet meghálálja! Léteznek a szénhidrát tartalmú ételek között természetesen olyanok is, amelyeket bátran lehet fogyasztani! Ezek a zöldségek, és különösen a zöld leveles salátafélék.

Olyan csekély a szénhidrát tartalmuk, és annyira sok hasznos anyagot tartalmaznak, hogy ezeket bátran be lehet illeszteni még a szénhidrát csökkentett étrendbe is. Rendkívül hasznos a napi szénhidrát mennyiség grammra történő csökkentése. Ha pedig gyorsabb fogyást szeretnél, csökkentsd a szénhidrát bevitelt 50 gramm alá. Ez elképesztő eredményeket tud előidézni már rövidebb távon is, anélkül, hogy állandóan a kalóriákat számolgatnád!

mo ugrál fogyás

Ha mégis ennél szénhidrátot, mert egyszerűen nem tudsz lemondani róla, kérlek figyelj nagyon a következőkre: 1. Vannak olyan táplálékok, melyek csökkentik a szénhidrátok vércukorszint emelő hatását. Ilyenek a rostok pl. Tehát ha szénhidrátot eszel, soha ne edd magában, mindig fogyassz mellé a felsoroltakból. A szervezet inzulin érzékenysége napszakonként is változik!

Amikor alacsony az inzulin érzékenység, a sejtek nehezebben veszik fel a vérből hatekony dieta cukrokat.

Reggel a legalacsonyabb, délben a legmagasabb, este pedig a kettő között van. Tehát a lehető legrosszabb reggel szénhidrátot fogyasztani! Ezért ne egyél reggelire müzlit, magas cukortartalmú gyümölcsöt!

Kipróbálta ezt az edzést, egy hónap múlva le kellett cserélnie a ruhatárát, mert minden bő volt rá!

Ha mindenképpen szükséged van szénhidrátra, azt leginkább délben fogyaszd. Ne egyél állandóan! Sok diéta már foglalkozik azzal, hogy ne egyél szénhidrátot az inzulin szinten tartásának egyik feltételeazzal sajnos kevésbé, hogy ne egyél állandóan az inzulin szinten tartásának másik feltétele. Ezért is lehet sikertelen hosszú mo ugrál fogyás a diéta.

A legtöbb ajánlás még mindig úgy hangzik: egyél naponta 5-ször keveset. De ezzel mit is érsz el tulajdonképpen? Mo ugrál fogyás, hogy állandóan megemeled az inzulinszintet! Tehát hosszú távon stabilan magasan lesz az inzulinszinted, főleg, ha szénhidrát tartalmú ételt fogyasztasz! Nincs idő arra, hogy lecsökkenjen!

Ugráló kilók kontra sikeres fogyókúra – 1.rész: Lelki okok a háttérben

Az állandó magas inzulinszint pedig óhatatlanul zsírraktározáshoz vezet! Gondoljunk a természeti népekre. Láttál már kövéret közöttük?

mo ugrál fogyás

Mert ők akkor esznek, amikor éppen zsákmány van, vagy találnak valamilyen növényt, utána pedig egy ideig koplalnak, amíg megint élelemhez jutnak. Tehát nem esznek naponta 5-ször, nem esznek állandón! Ezt a koplalást, nem evést böjtölésnek is szokták nevezni.

Alvás közben ugyanis nem eszünk, tehát böjtölünk. Ekkor a szervezet megemészti az ételt, feldolgozza a tápanyagokat, energiához juttatja a szerveinket. Egy éjszaka elég lehet mo ugrál fogyás, hogy a könnyen mobilizálható szénhidrát raktárakat a szervezet feldolgozza, és utána a zsírhoz nyúljon! Ennek az egyensúlynak a fenntartásához szükséges az evés és nem evés időszakait kiegyenlíteni.

Ha ez stabil, a testsúlyunk is stabil fog maradni. Ha valaki állandóan eszik, még ha kevés kalóriát is, hízni fog. Aki időnként koplal, és csak akkor eszik, amikor valóban éhes, mo ugrál fogyás fog. Nagyon egyszerű tehát: ne egyél állandóan! Sokkal jobban jársz a napi 2, esetleg 3 étkezéssel, mint az tal. De ha belegondolsz: miért is ennél szor, ha fogyni akarsz? Miért ennél meg akármit, ha nem vagy valóban éhes? Csak azért, hogy megelőzd az éhséget?

mo ugrál fogyás