Turbófeltöltő fogyás. Qlaira fogyás
Tartalom
Turbófeltöltő fogyás. Használt autó: rettegni kell a turbós kis benzinesektől?
Forrás: Spritmonitor. A Renault hamar leváltott 1,4 TCe motorjáról köztudott, hogy sokat eszik. Ha azonban utódára, a Mégane 1,2 TCe-re szűrünk, az máris csak 6,8 litert fogyaszt a spritmonitoros tankolási naplók szerint.
A különbség százon körülbelül egy liter a fent említett turbómotorok javára. A háromhengeres, lóerős autó hibátlanul tette meg a kilométert De mitől takarékosabbak? Mivel van erejük lent is, nem kell őket kihúzatni. A csekélyebb fogyasztás a sokkal hosszabb váltó-áttételezésből illetve az öt helyett sokszor hatfokozatú váltóból is fakad.
A mélyről ébredő erő biztonságosabb melyik maca a legjobb a fogyáshoz, ha kiderül, hogy mégse úgy fog kijönni az előzés.
Visszakapcsolni és utána padlógázt adni lassabb, mint csak a gázt letaposni. Tehát kellemes használni ezeket az autókat, de meg szabad-e venni turbófeltöltő fogyás használtan vagy túl kockázatosak? Sok szakemberrel beszéltem erről, szerelőkkel, munkafelvevőkkel, a reklamációkat fogadó vevőszolgálatosokkal. Sajnos nincs egyetlen jó válasz, vannak rizikósabb és nyugodtabban megvehető autók kis benzines turbómotorral.
Mindenük az olaj Turbós motorokban a kenésen múlik szinte minden. A turbót is kenő motorolajat nem szabad túlhasználni, mert ezzel a turbó kinyírása mellett láncgondokat is okozhatunk. A japán márkák ódzkodnak a kis hengerűrtartalmú feltöltős benzinesektől, mert nekik nem éri meg külön Európának szánt motort fejleszteni Akadnak autók, amelyek a szerviztapasztalatok szerint turbófeltöltő fogyás a 30 kilométeres olajcsere-periódust, például a FIAT jól sikerül 1,4 T-Jet motorjai, de ne ebből induljunk ki!
Bármilyen autó, főleg, ha turbós, megérdemel 15sok rövid út vagy sportos vezetés esetén 10 kilométerenként egy olajcserét.
Qlaira fogyás
Ezzel nagyban megnyújtható a feltöltő élettartama. Indítás után mindig várjunk fél percet a gázadással, hogy elérjen a feltöltőhöz az olaj. Még fontosabb, hogy turbófeltöltő fogyás terhelésnél, pl. Normál városi közlekedésnél, kis gázzal járva elég fél-egy perc is a lecsengésre. Kérdezzük meg az eladót, hogyan használja az autót, mennyi ideig járatja üresben a motort. Ha nem érti a kérdést, az rossz jel. Az utóbbi évben sok márka dobott piacra kisméretű, feltöltős benzines motorokat, súlyuk használtan is egyre nagyobb Mivel sok márka kínál négy-hat év feletti autókra kedvezményes szervizcsomagokat, érdemes utánanézni a márkaszervizes lehetőségeknek.
Én a 10 éves Focusunkat márkaszervizbe hordom, mert meggyőztek. Gyakori a kettős tömegű lendkerék Ezekhez a motorokhoz az autógyártók előszeretettel társítanak kettős tömegű lendkereket. Nyilván léteznek szívó benzinesek is ezzel a drágán cserélendő, a kényelmet javító megoldással pl. Ne lepődjünk meg, ha a dízelekhez hasonlóan egy kis hengerűrtatalmú turbós benzinmotor lendkereke is kettős tömegű A VW konszern legtöbb TSI-motoros autójában ott a kettős tömegű lendkerék, talán a Superb II 1,4 TSI-t leszámítva.
A Fordnál az 1,6 literes szívómotorral a Focus és a C-Max utáni generációjában egytömegű a lendkerék, míg az EcoBoosté akár az 1,5 vagy 1,6-os négyhengeres, akár az 1,0 literes háromhengeresről van szó, kettős tömegű.
A lendkerék élettartama lehetde ezer km is a vezető lábától és a városi utak arányától függően. Kímélni úgy lehet, ha a motor leállítása előtt is kinyomjuk a kuplungot. A kettős tömegű lendkerékkel kapcsolatos szervizmunkákról és árakról itt olvashattok részletesen. Turbójavítás: lehet 40, de ezer Ft is Igen ritka eset, hogy egy turbót kompletten cserélni kelljen, a feltöltők — kevés kivétellel — kiváló minőségben felújíthatóak.
A feltöltők háza legtöbbször még használható, így a turbófeltöltő fogyás turbót le kell adni cseredarabként. A forgórész kiegyensúlyozásakor milligrammokról van szó, ezt a precíziós munkát csak olyan műhelyre bízzuk, ahol új alkatrészeket használnak turbófeltöltő fogyás művelethez, nem pedig bontott cuccokkal megy a kendácsolás.
A turbójavítás költsége nem a motortípustól függ, hanem a feltöltő hibájától. Ha turbófeltöltő fogyás a javítókészletes alapműveleteket elvégezni, akkor az ügyfél forintért távozhat a felújított turbóval.
Ha nagy a turbófeltöltő fogyás, akkor forintjába kerül a javítás.
Használt autó: rettegni kell a turbós kis benzinesektől?
A komplett forgórész cseréje nagyjából forintos tétel. A turbófeltöltő legtöbbször javítható, komplett újat nagyon ritkán kell venni A feltöltött benzinesek a turbódízeleknél nagyobb hőmérsékleten dolgoznak, kipufogógázuk akár Celsius-fokot is elérhet.
Az olajrendszer elszennyeződésétől és rossz minőségű olaj használatától is. Megeshet, hogy két olajcsere között egy csepp olaj sem tűnik el a. Ezért eszi az autónk a motorolajat! Az olajfogyasztás okozója a "nagy könyvben leírtak alapján" a turbófeltöltő, a hengerfejben levő szelepszár-szimeringek vagy a dugattyúgyűrűk. A turbó esetleges hibája kimaradt!
Ettől a hőtől megrepedhet a turbófeltöltő fogyás turbinaháza, amire a turbócsere a megoldás. Számos autógyártó a turbót egybeépíti a kipufogó-leömlővel, amit így csak a leömlősorral együtt lehet cserélni. Ez többletköltség, de az árak erősen szórnak. Turbófeltöltő fogyás az előző generációs Renault Clio 1,2 TCe turbója önállóan, a leömlő nélkül cserélhető, de így is többe kerül, mint az Opel 1,4 literes turbómotorjára a leömlővel egységet alkotó feltöltő, ld.
Kis TSI-k: rizikós, de vonzó Későbbi használt autós cikkeinkben visszatérünk a témára, itt terjedelmi okokból csak nagy vonalakban érintjük a használtautó-piaci felhozatalt. Használtan a turbós benzines autókínálat zömét a Volkswagen-konszern TSI motoros autói adják.
Ezekkel a tól bevezetett motorokkal volt baj elég, talán ezért ilyen rossz a megítélése az egész technikának. A korai, turbós és kompresszoros, lóerő közötti modellekben a kipufogó-leömlő is hibaforrás. Miben más egy turbós motor? Jóval egyszerűbb a szívómotorok felépítése, de a turbósok anyagai és konstrukciós megoldásai is fejlettebbek Jóval egyszerűbb a szívómotorok felépítése, de a turbósok anyagai és konstrukciós megoldásai is fejlettebbek Egy szívó benzines motor egyszerűbb felépítésével, a hiányzó feltöltő és nyomásszabályozás miatt mindenképp kevesebb hibalehetőséget tartogat a turbós motoroknál.
A turbómotorokban a szívócső depressziója helyett külön vákuumszivattyúval kell biztosítani a fékszervó működését, de ami a fő, hogy egy feltöltött motor alkatrészei többletterhelésnek vannak kitéve a főtengelyre, a dugattyúkra, hajtókarokra stb.
Magasabb továbbá a hőterhelésük, ezért is kell visszavenni sokszor turbófeltöltő fogyás sűrítést a szívómotorokhoz képest. Épp ezért az autógyártók nem a szívómotorból egy az egyben átvett alkatrészeket használják a turbós motorokban. Például a VW-konszern TSI motorjaiban a forgattyús tengely öntöttvas helyett kovácsolt acélból készül és a csapágyfelületeket indukciósan edzik.
Merőben más a hűtés is, mint a szívómotoroké. A dugattyúkat alulról olajfúvókák hűtik olajpermettel, a két termosztátos hűtőrendszerrel a hengerfej hőmérséklete csökkenthető a turbófeltöltő fogyás képest.
A motorblokk és a hengerfejek vízcsatornái áramlástechnikailag optimalizáltak, a rendszer kialakításával kvázi azonos hőfokú vizet kap párhuzamosan minden henger.
A töltőlevegőt és a motorolajat is vizes hőcserélő hűti. Turbófeltöltő fogyás terheléskor többlet üzemanyag befecskendezésével is csökkentik fogyás tahlequah ok égésteret, mert a dúsabb keverék, a kevesebb oxigén miatt, csökkenti az égési hőmérsékletet — mesélte turbófeltöltő fogyás konstrukció részleteiről gépészmérnök olvasónk.
Érdemes a csak turbóval feltöltött motorváltozatokra koncentrálni. Ezekben az autókban, Alteától az Octaviáig, Golftól az A4-ig legtöbbször nem a turbó, hanem az alulméretezett vezérműlánc és a láncos vezérlés többi eleme okoz ott gondot. A lánc megnyúlása, a láncfeszítő hibája, a lánc átugrása sem ritka, amit tetéztek a turbócserék.
De kilométeres használatot feltételezve önmagában a turbójavítás összege jóval kevesebb annál, amit a szerényebb fogyasztáson megspórol a tulaj!
Az 1,2 és 1,4 TSI motoroknál az 1,8 és 2,0 literes verziókkal szemben nem kell a szívósor cseréjétől tartani, amit a szívócsőben lévő légterelő lamellák tengelyének megszorulása okoz. Kiforrottabb az 1,6 MPI, de az 1,2 és az 1,4 TSI annyival erősebb, halkabb és takarékosabb, hogy nehéz volna otthagyni egy szép TSI Octaviát Szerencsére a lánc nem szakad el vagy ugrik át fogakat egyik pillanatról a másikra. Ha hidegindításkor zörgő, kattogó hangot hallunk, akkor nézessük meg márkaszervizben a vezérműláncot!
Ha nagyobb a gond, ezt a műszerfali sárga hibajelző kigyulladása is jelzi. Amennyire én tudom, az 1,8 és a 2,0 TSI vezérműtengelyét fogazott lánc működteti, a kisebb TSI-k vezérlését olcsóbb, egysoros görgős lánc próbálta megoldani, rövidebb élettartammal, gyengébb szilárdsággal. Sokszor nem is a feltöltő miatt volt gond a TSI benzines turbómotorokkal, hanem a vezérműlánc miatt Mivel a kisebb hengerűrtartalmú TSI-k alternatívája a kiforrott, de torkos és tompa 1,6-os szívómotor, saját magamnak a kockázat turbófeltöltő fogyás is turbós modellt néznék.
Tudva azt, hogy esetleg nagyobb javításra kell költeni, míg a fogyasztáson kis tételekben lehet csak spórolni az 1,6 MPI-hez képest.
Használt autók benzines turbómotorral
De közben végig egy erősebb, halkabb, biztonságosabb autóban ülhetek, selymesen turbófeltöltő fogyás járású motorral. Annyit kell tudni róluk, hogy 30 ezer kilométerenként gyújtógyertyát is cserélni kell rajtuk, nemcsak olajat. Mindenképp gyári gyertyát érdemes használni, se olcsóbbat, se drágább sokpólusút? A turbófeltöltő fogyás ezres gyári intervallumot kibírják ugyan a motorok, de azzal csak jót teszünk, ha 15, maximum 20 km után olajat cseréltetünk. Az elhasználódott kenőanyag eltömítheti a turbó olajcsövét, hiányos kenéssel a feltöltő nem sokat él és ha megszorul, törhet a tengelye, amiből nagy baj lehet a motor belsejében.
Használtan titkos tipp a FIAT Bravo 1,4 T-Jet, főleg a tüzes, lóerős verzióban A MultiAir változatokban, ahol a szelepnyitás mélységét módosító MultiAir-rendszert is a motorolaj működteti, biztosan nem hagynánk az olajtöltetet 15 kilométernél tovább futni.
Ezeket a motorokat a feliratokon kívül a forgalmiban szereplő teljesítményadatokból is azonosíthatjuk. Ford Az összes három- és négyhengeres EcoBooost motor érzékeny az olaj- és a vízszintre.
Turbó eszi az olajat
Ha ezt a kettőt hajlandó viszonylag gyakran ellenőrizni a tulaj turbófeltöltő fogyás nemcsak tankol az autóba, akkor a turbós benzines a Fordnál vállalható. Ha ez túl nagy teher, akkor viszont a szívómotor megvásárlását tanácsoljuk, amely turbófeltöltő fogyás érzékeny erre.
Bár minden autóban rendszeresen ellenőrizni kellene a folyadékszinteket. Az 1,0 literes motoron turbófeltöltő fogyás a hűtőfolyadék-tartály repedése miatt kapcsolatos visszahívás, de ezt a gyár megoldotta az újabb és a szervizakcióval módosította a régebbi motorokon. Ezeknél a motoroknál a hűtőközeg fogyása a fő veszélyforrás, tehát itt valóban rendszeresen kell kontrollálni nemcsak az olajszintet, ami minden turbós, benzines és dízelmotornál alapfeladat, hanem a vízszintet is.
Az 1,0 literes motornál a tartályhoz csatlakozó egyik vízcső repedése miatt, az 1,6 literes négyhengeresnél a tartály repedése miatt fogy a hűtővíz.
Sajnos ezekben a Fordokban nincs benne az az érzékelő, ami a Focus I-ben még időben jelezte a vízhiányt. Erre nem is mondunk semmit. A hibát a Ford is felismerte és a csövek illetve a tartályok cseréjével együtt kaptak egy szenzort is az autók, hogy a motorháztetőt fel sem nyitó tulajt ne érje meglepetésként a hűtőfolyadék hiánya. Az elégtelen hűtésből fakadóan a motor túlmelegszik és jobb esetben csak besül, rosszabb esetben a hengerfej repedése miatt a kipufogó-leömlőre folyó motorolaj autótüzet okozhat, mindenképp ellenőrizni kell a kocsi turbófeltöltő fogyás alapján egy márkaszervizben, hogy az autó érintett-e visszahívási akcióban és valóban átesett-e a szükséges javításon.
A háromhengeres motorból a közöttiekkel lehet baj. A hűtőfolyadék-kiegyenlítő tartályának hibája a Ford 1,6 literes EcoBoost motorjait is érinti.
A négyhengeresen is volt visszahívás emiatt, a hengerfej-repedés esélye és a tűzveszély ezeknél is fennáll, ha az autó közötti. A kérdéses gyártási periódus nyara és év vége közötti.
Ők jól húzó, kulturáltan járó és az 1,6-os szívónál jóval kedvezőbb fogyasztású motornak örülhetnek. Opelek Alapvetően kedvezőek a szerviztapasztalatok az Opel 1,4-es turbómotorjával is. A és a lóerős motor között szoftveres a különbség. Maximális nyomatékuk egyformán Nm, de turbófeltöltő fogyás erősebbikben tovább engedik nőni a teljesítményt kihúzatáskor.
Van ugyanis ritka, de annál inkább ajánlható LPG-üzemű 1,4 Turbo is. A benzinnel és olcsó autógázzal is működő súlycsökkentő tanácsadói munkák gyertyacseréjét 30 km után írja elő a gyár. Részletesen bemutattuk továbbá az alacsony ára és stabil technikája miatt érdekes as kódú FIAT Bravót is.